Seřízení vůle ventilů
Postup prací
1) Demontujeme nádrž paliva
2) Vypustíme chladící kapalinu
3) Demontujeme chladič včetně hadic a nátrubků zaústěných do bloku válce. Na těchto při zpětné montáži vyměníme gumové O- kroužky.
4) Demontujeme termostat (lepší přístup)
5) Demontujeme víko hlavy válců
6) Při demontáži a zpětné montáži víka hlavy válců dejte pozor, aby se neuvolnily vodící trubičky a nespadly do prostoru rozvodového řetězu!! Je to pakárna vytahovat.
To je jen tak v kostce, každý si to může udělat samozřejmě po svém.
Seřizování ventilů
K dispozici jsou 4 ventily na každém ze dvou válců Kawasaki EN 500. Dva z těchto ventilů (směrem k zadní části kola) na každém válci jsou sací ventily. Další dva ventily (směrem k přední části motocyklu), jsou výfukové ventily. Tyto mají velmi přesné vůle, jimiž se řídí množství sacích a výfukových plynů, které se dostávají do a ven z válců, což umožňuje přesnou regulaci spalování. Nicméně s časem a ujetými kilometry, se vůle na ventilech mění a k řádnému chodu motoru je nutné tuto vůli seřídit.
Vzdálenost se měří mezi dříkem ventilu a vahadlem. Měří se, když je prodloužená část vačky směrem nahoru, to znamená, že vačka netlačí na vahadla, ventily jsou zavřené a mezi dříkem a vahadlem vznikne prostor na měření.
Při úpravě ventilu klíčem10mm uvolnit, ale neodstraňovat matici. Nastavte vzdálenost tak, aby měrka ventilů mohla jen klouzat dovnitř a ven, ale s nějakým odporem. Další silnější měrka se nesmí do měřeného prostoru vejít. Uchopte šroub, jistěte šroubovákem a utáhněte pojistnou matici pomocí klíče. Zajistěte, aby se při utahování matice nepootočil šroub, otočení šroubu má vliv na měřenou vůli ventilu. Takto postupujte na všech ventilech.
Vůle ventilů: Výfukové
|
0,18 až 0,23 mm (0,007 "- 0,009")
|
Vůle ventilů: Vstupní
|
0,13 až 0,18 mm (0,006 "- 0,008")
|